Instagram to chyba najbardziej uzależniająca aplikacja obecnych czasów. W Polsce korzysta z niej ponad 2,5 miliona osób co stanowi zaledwie kropelkę w morzu, bo glob ziemski nosi na swym garbie ponad 700 milionów użytkowników owej aplikacji. Liczba trudna do wyobrażenie a to jeszcze nie koniec, fanów aplikacji stale przybywa. Serwis działa od 2010 roku i nie ukrywam początkowo przynosił ogrom frajdy. Możliwość błyskawicznego hostowania zdjęć z telefonu i jeszcze udostępnianie ich znajomym którzy mogą w danej chwili skomentować Twoje aktualne zajęcie- to nie mogło się nie udać. Instagram szybko wkupił się w łaski, prosty w obsłudze był rodzajem fotograficznego dziennika. Z biegiem lat jednak serwis ewoluował a największe zmiany zaczęły się dziać w połowie 2012 roku kiedy twórcy (Kevin Systrom + Mark Krieger) postanowili sprzedać IG Facebookowi. Regulamin szybko uległ zmianie i jak twierdzą właściciele było to wynikiem tworzenia się przeogromnej ilości spamobotowych kont. Instagram stał się osobną platformą która ograniczyła kompatybilność z innymi serwisami np.wył. Twittera, narzuciła sztywniejszy regulamin ale też zadbała o rozwój i jakość -przesyłając na swoje wzmocnione serwery zdjęcia o zwiększonej rozdzielczości ( z 640x640 / 1080x1080) a także dorzucając wyszukiwarkę hasztagów, profili a nawet lokalizacji.
Wprowadzone zmiany szybko się przyjęły, konta instagramowe powoli zaczynały przepoczwarzać się w konta bardziej reklamowe, a każdy bloger zaczął swój profil przemieniać w portfolio własnych zainteresowań i umiejętności. Wszyscy żyliśmy w swojej bajkowej idylli tworząc indywidualne miejsca przepełnione swoimi lepszymi i gorszymi zdjęciami. Nie było gonitwy lajków, nie było nacisku na liczby obserwatorów - ogólny chill i prawdziwa radocha z tworzenia własnego kąta w sieci. Czar prysł kiedy zaczęły pojawiać się ograniczenia w postaci przyblokowania zasięgów, blokady kont, narzucanych kar w postaci shadowbana itp.
W pewnej chwili zrodził się popłoch w serwisie kiedy zdjęcia nie były widoczne dla wszystkich a epogeum lęków nastąpiło kiedy zarówno małe jak i duże konta zaczęły znikać z dnia na dzień. Mimo młodego wieku o insta krąży wiele legend, dziś przemycam Wam aktualne info JAK PRZETRWAĆ NA INSTAGRAMIE W 2018r.
JAK PRZETRWAĆ NA INSTAGRAMIE W 2018R.
- PREMIOWANE SĄ KONTA FIRMOWE ORAZ TE KTÓRE MAJĄ OBSERWOWANE HASHTAGI.
- OBSERWACJA STATYSTYK - Nic tak nie obrazuje sytuacji i nie nakreśla drogi działania jak umiejętne czytanie statystyk. Instagram zachęca do sugerowania się publikacjami zdjęć w dniach i godzinach kiedy Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni (wszystko pokazują wykresy). Oczywiście planowanie takich wpisów jest dużo bardziej upierdliwe ale jeśli interesuje Cię większy ruch to IG sugeruje nie lekceważyć swoich fanów.
- OBSZERNE PODPISY POD ZDJĘCIAMI - Instagram traktuje konto bardziej profesjonalnie jeśli opisy pod zdjęciami będą dłuższe.
- HASHTAGI - powinny znajdować się w treści wpisów a nie na końcu. Hashatgi w komentarzach działają na niekorzyść Twojej publikacji.. Jedno zdjęcie może zawierać max. 30 hashatgów. Oczywiście nadal obowiązuje lista hashtagów zakazanych oraz ograniczenie zasięgu zdjęć które stale powielają te same hashtagi.
- JAKOŚĆ KOMENTARZY - zarówno tych na Twoim profilu jak i kontach innych osób. Instagram ogranicza konta na których pojawia się fala komentarzy jednowyrazowych np. #LOVE, #WOW, #NICE, #happy. Dlatego udostępniając zdjęcie warto zadbać o to aby znalazła się pod nim większa treść, daję to większą szansę, że widz pokusi się o dłuższy komentarz który być może będzie iskierką do rozpoczęcia rozmowy. Komentarze pojawiające się do 60 minut od publikacji sprawiają, że profil zyskuje na zasięgu więc jest to szczególnie ważne aby w tym czasie zdjęcie zebrało jak największą ilość komentarzy. Komentarz właściwy dla serwisu to ten który zawiera minimum 4 wyrazy oraz nie dominują w nim emotki.
- ZAKAZ EDYCJI ZDJĘĆ PO PUBLIKACJI - dotyczy to zarówno treści, hashtagów a nawet oznaczania ludzi na zdjęciach. Edycja nie może nastąpić w przeciągu 24h, chociaż instagram nie wspomina, że modyfikacja treści po dobie czasu nie będzie skutkowała dalszym zmniejszeniem zasięgu ( brak informacji w internecie).
- FILMY - promowane są gównie INSTASTORY, mniejsze znaczenie dla promowania mają filmiki na kanale, ale jeśli już chcesz wrzucać formy ruchome to dobrze widziane są boomerangi.
- WARTO PAMIĘTAĆ, ŻE PO PUBLIKACJI instagram wyświetla Twoje zdjęcie zaledwie cząstce Twoich obserwatorów, a dokładniej tylko 10%. Twoje zdjęcia mogą trafić na wall obserwujących dopiero po 2-3 dniach i też nie powiedziane, że na pewno tak się stanie.
Jak widzicie instagram stale wprowadza "udogodnienia"które potrafią sparaliżować ruch, śledzę nowinki na necie ale nie ukrywam, nie idę ślepo za wytycznymi. Publikacja o konkretnych godzinach, dodawanie właściwych hashtagów odbiera mi radość z tworzenia i przemienia mój spontan w robotykę z którą mocno mi nie po drodze, dlatego też nie dajmy się zwariować. Niech ilość obsów i czerwonych serduszek nie wpłynie na nasze nastawienie. Bo mimo, iż serwis mocno narzuca nam tor którym należy biec, to zawsze znajdzie się droga spokojniejsza która może bez rozgrzanych do czerwoności statystyk to jednak pozwala odkrywać i poznawać nowe inspirujące miejsca :)
Ciekawa jestem czy pamiętacie jeszcze starą szatę instagrama :) Dajcie znać co myslicie o tych niekończących się modyfikacjach. Co waszym zdaniem jest największą abstrakcją?
Jestem niezwykle ciekawa Waszego zdania :)
Ściskam 💓
_______________________________________________________
Inne wpisy z tej serii znajdziecie na dole w etykietkach pod hasłem #JAK.BLOGOWAĆ? i #INSTAGRAM ewentualnie tutaj-> JAK BLOGOWAĆ? , JAK SIĘ POZBYĆ SHADOWBANA
*****Wiedza zaczerpnięta z raportów, internetu oraz potwierdzona przez zupełnie inne źródło, znajomą blogerkę, prezenterkę telewizji TVN -> JP (zapraszam na jej bloga).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zostawcie ślad po sobie, dzięki temu łatwiej będzie mi trafić na Wasze blogi :)
Pozdrawiam ciepło i zachęcam do obserwacji :)